روابط عمومیها در مسیر تحول؛ از اطلاعرسانی تا کنشگری اجتماعی

مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری کرج گفت: امروزه روابط عمومیها از مفهوم صرف اطلاعرسانی عبور کردهاند و به یک کنشگر اجتماعی تبدیل شدهاند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجلال سبزی در نخستین نشست کمیسیون ارتباطات و امور بینالملل مجمع کلانشهرهای کشور بر نقش راهبردی روابط عمومیها در مدیریت ارتباطات شهری و تعاملات بینالمللی تأکید کرد و با اشاره به ارتقای کمیته ارتباطات به کمیسیون، این تغییر را اقدامی ارزشمند در مسیر تقویت جایگاه روابط عمومیها دانست و اظهار کرد: ارتقای کمیته به کمیسیون، فرصتی برای بهرهگیری از ظرفیتهای ارزشمند و همافزایی میان کلانشهرها است.
وی افزود: امیدواریم این نشست، فتح بابی برای رویدادها و دستاوردهای مؤثر در آینده باشد.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری کرج با تأکید بر تحول نقش روابط عمومیها در دنیای امروز عنوان کرد: امروزه روابط عمومیها از مفهوم صرف اطلاعرسانی عبور کردهاند و به یک کنشگر اجتماعی تبدیل شدهاند.
سبزی با اشاره به نتیجه تحقیقاتی در مرکز پژوهشهای مجلس ادامه داد: طبق این تحقیق ۷۰ درصد مطالبات اجتماعی از بستر فضای اجتماعی برآمده است که نشان میدهد اگر روابط عمومی کنشگر نباشد، این مطالبات به نتیجه نخواهد رسید.
در این نشست، بر تدوین برنامههای مشترک میان روابط عمومی کلانشهرها برای توسعه تعاملات رسانهای، افزایش همافزایی در ارتباطات اجتماعی و بهرهگیری از ظرفیتهای فضای مجازی تأکید شد.
کد خبر 916841