۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

  • کارگزاری کیان
  • رزرو هتل
۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

با پایان فرایند آزادسازی‌ها، ۱۴ کیلومتر از مسیر حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان امروز افتتاح و موجب کم‌شدن حجم ترافیک در مرکز این کلان‌شهر و کاهش آلودگی هوای شهر و کاهش زمان سفر شهروندان می‌شود؛ اجرای این پروژه در موقعیت حاشیه شهر نشان‌دهنده نگاه ویژه مدیریت شهری اصفهان به حاشیه شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تا همین چند سال پیش در محدوده شرقی نصف‌جهان، فرسودگی و محرومیت همچون وصله‌ای ناجور، خودنمایی می‌کرد؛ در این نقطه جاده‌های باریک و تاریکی می‌دیدیم که در آن ارابه‌های آهنین بی‌محابا تردد می‌کردند، اما در حال حاضر همان جاده‌ها در حال تبدیل شدن به شریان‌های عریض و طویل است.

فعالیت‌های عمرانی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری اصفهان، در نقاطی از شهر بیشتر ملموس بوده است و دوره ششم نیز از این قائده مستثنی نیست؛ در این دوره سعی شده است پروژه‌ها به حاشیه شهر برده شود تا علاوه بر محرومیت‌زدایی، حاشیه نصف‌جهان نیز توسعه پیدا کند.

در دل اصفهان، شهری کهن با پیشینه‌ای درخشان، تحولی مدرن در حال شکل‌گیری است؛ شهری که امروز با چالش‌های جدی همچون ترافیک سنگین و آلودگی هوا روبه‌رو است، حالا با پروژه‌ای عظیم در مسیر تنفس دوباره قرار گرفته است.

رینگ چهارم ترافیکی اصفهان با طول ۷۸.۲ کیلومتر، عنوان بلندترین حلقه ترافیکی تاریخ این شهر را به خود اختصاص داده است و نه‌فقط یک پروژه عمرانی، بلکه راهکاری استراتژیک برای کاهش فشار ترافیکی، کاهش آلایندگی، توزیع عادلانه امکانات و گامی مؤثر در مسیر توسعه پایدار شهری است.

این رینگ فراتر از یک بزرگراه ساده، با بهره‌گیری از طراحی پیشرفته و مهندسی دقیق، شامل ۲۸ تقاطع غیرهمسطح و ۱۲ پل بزرگ است که امکان حرکت روان با سرعت طراحی شده ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌سازد و همین امر منجر به کاهش چشمگیر زمان سفر، توقف‌های بی‌مورد و صرفه‌جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

عبور این حلقه از کنار بزرگراه‌ها و محورهای حیاتی همچون معلم، ذوب‌آهن، کمربندی شرق و نزدیکی به نقاط کلیدی همچون نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و شهر رویاها، نه تنها در کاهش بار ترافیکی مناطق مرکزی مؤثر است، بلکه سفرهای درون‌شهری را نیز تسهیل و تسریع می‌کند.

ارزش واقعی این پروژه را باید در نگاهی کلان‌تر جست‌وجو کرد؛ رینگ چهارم به‌عنوان حلقه‌ای حفاظتی به مناطق کمتر برخوردار نیز توجه داشته و با عبور از حواشی توسعه‌نیافته شهر، مفهومی از عدالت فضایی و توسعه متوازن را در عمل معنا می‌کند.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

اکنون ۱۴ کیلومتر از مسیر حلقه ترافیکی، در دوره مدیریت شهری ششم آماده بهره‌برداری شده و تاکنون ۲,۲۵۰ میلیارد تومان هزینه برای اجرای آن صرف شده است؛ منطقه ۴ با ۳۲۲ میلیارد تومان، منطقه ۶ با ۱۵۰ میلیارد تومان، منطقه ۱۵ با **۵۵۰ میلیارد تومان و منطقه ۱۰ با ۵۰۰ میلیارد تومان، در این پروژه نقش‌آفرین بوده‌اند و این گام نخست، طلیعه‌ای از تحولی بزرگ‌تر است که با همکاری چندین منطقه در حال تحقق است.

یکی از قطعات کلیدی این رینگ، هلال ترافیکی شرق اصفهان است؛ مسیری حدود ۱۴ کیلومتری که پیش‌بینی می‌شود منجر به کاهش بیش از ۱۰ درصدی تأخیر سفر در معابر شرق شهر، کاهش روزانه ۲۷۰ تُن گاز گلخانه‌ای و کاهش ۵.۵ درصدی آلودگی صوتی و هوا شود که این دستاوردها تنها به حوزه زیست‌محیطی محدود نمی‌شوند، چرا که در بخش مصرف انرژی نیز تأثیر مستقیمی دارند و کاهش روزانه ۱۶ هزار لیتر مصرف سوخت که در مقیاسی سالانه معادل ظرفیت ۲۴۰ تانکر سوخت خواهد بود.

برآوردها نشان می‌دهد که تنها در بخش ترافیکی و زیست‌محیطی، سود اقتصادی سالانه این پروژه حدود ۳۷۰ میلیارد تومان خواهد بود؛ رقمی که به معنای صرفه‌جویی روزانه بیش از یک میلیارد تومان برای شهروندان و مدیریت شهری است و این اعداد گویای ابعاد عظیم پروژه‌ای هستند که به‌درستی، استراتژیک نام گرفته است.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

رینگ چهارم از اولویت‌های دوره ششم مدیریت شهری است

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: بودجه سال جاری شهرداری اصفهان به‌نحوی تدوین شده که حدود ۷۰ درصد آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است و از این میان، اجرای خط دو متروی اصفهان و تکمیل رینگ چهارم ترافیکی شهر، از مهم‌ترین طرح‌ها و اولویت‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت تکمیل رینگ چهارم شهری خاطرنشان کرد: رینگ‌های ترافیکی، برای هر کلان‌شهری نقش حیاتی دارد و ما در تلاش هستیم در این دوره مدیریت شهری، بخش شرقی رینگ چهارم شهر را که در محدوده قانونی اصفهان قرار دارد، تکمیل کنیم؛ این بخش از پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه می‌کند: بخش غربی این رینگ به مناطق خمینی‌شهر، دولت‌آباد و شهر ابریشم مرتبط می‌شود که بخشی از آن در حریم شهر اصفهان واقع شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: با تکمیل رینگ چهارم، حلقه پیرامونی شهر اصفهان بسته خواهد شد و بار ترافیکی از رینگ دوم و سوم به بیرون انتقال پیدا می‌کند که در نتیجه آن، مرکز شهر از شلوغی و ازدحام کاسته خواهد شد.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

تسهیل حمل‌ونقل با احداث ۲۸ تقاطع غیرهمسطح و ۱۲ پل بزرگ در رینگ چهارم اصفهان

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان به خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه رینگ چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان اظهار می‌کند: رینگ چهارم به‌طول ۷۸.۲ کیلومتر به‌منظور کاهش بار ترافیکی معابر شهری و توزیع بهینه ترافیک ورودی به این کلان‌شهر در حال اجرا است.

وی ادامه می‌دهد: این رینگ به‌عنوان یک طرح استراتژیک برای بهبود شبکه معابر بزرگراهی و تسهیل حمل‌ونقل با ۲۸ تقاطع غیرهمسطح و ۱۲ پل بزرگ طراحی شده است و در فازهای مختلف اجرا می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با ارائه جزئیات مسیر رینگ حفاظتی می‌گوید: رینگ حفاظتی اصفهان با عرض بین ۷۶ تا ۸۷ متر، چهار خط اصلی در هر جهت دارد و سرعت طراحی مسیر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است، همچنین در بخش‌هایی از مسیر، خطوط دسترسی، پیاده‌رو و مسیرهای ویژه عبور دوچرخه و موتورسیکلت در صورت نیاز احداث خواهد شد.

کشاورزراد ادامه می‌دهد: حلقه اول از رینگ چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان شامل خیابان‌های کمال اسماعیل، شهید مطهری، شهید بهشتی، کاشانی، مسجدسید، عبدالرزاق، میدان امام علی (ع)، نشاط، چهارباغ و میدان خواجو است؛ این محدوده، بخش مرکزی شهر و ناحیه مشمول طرح محدوده ترافیک شهر اصفهان را در بر می‌گیرد.

وی بیان می‌کند: حلقه دوم ترافیکی، خیابان‌ها و میدان‌هایی همچون میدان جمهوری، خیابان شهید باهنر، خیابان ادیب، میدان قدس، خیابان سروش، خیابان بزرگمهر، خیابان امام سجاد (ع)، خیابان سعادت‌آباد، میدان آزادی و خیابان دانشگاه را در بر می‌گیرد؛ این مسیر پس از عبور از این معابر بار دیگر به میدان جمهوری بازمی‌گردد و به‌عنوان محوری اصلی برای عبور خطوط بی‌آرتی شهر اصفهان شناخته می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان می‌گوید: حلقه سوم ترافیکی شهر شامل بزرگراه‌های شهید چمران، شهید اردستانی، شهید آقابابایی، شهید صیاد شیرازی، شهید همت، شهید کشوری، شهید اقارب‌پرست، شهید میثمی، شهید حبیب‌اللهی، شهید خرازی و شهید ردانی‌پور است.

کشاورزراد تصریح می‌کند: حلقه چهارم رینگ ترافیکی از تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی آغاز می‌شود و به ترتیب از خیابان آیت‌الله خاتون‌آبادی، پل روی اتوبان فرودگاه، شهر دولت‌آباد، شهر خورزوق، بزرگراه معلم، میدان استقلال، خیابان لوله در خمینی‌شهر، خیابان آتشگاه، بزرگراه ذوب‌آهن (محدوده زندان)، جنوب سپاهان‌شهر و کمربندی شرق اصفهان عبور می‌کند.

وی اضافه می‌کند: حلقه چهارم از کنار مرکز همایش‌های بین‌المللی، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، شهر رویاها و میدان مرکزی میوه و تره‌بار می‌گذرد و در نهایت به تقاطع شهید سلیمانی در خیابان جی می‌رسد.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

کاهش ۲۷۰ تُنی دی اکسید کربن با بهره‌برداری از هلال ترافیکی شرق اصفهان

سعید ساکت، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان به خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش راهبردی هلال ترافیکی شرق اصفهان اظهار می‌کند: این مسیر به‌عنوان قطعه‌ای کلیدی از رینگ حفاظتی شهر با طول تقریبی ۱۴ کیلومتر، از شمال تقاطع شهید رئیسی آغاز و پس از عبور از پل‌های سردار شهید سلیمانی، به تقاطع شهید فخری‌زاده متصل شده است و در ادامه با مأموریت توسعه رینگ حفاظتی قرار ادامه می‌یابد.

وی ادامه می‌دهد: این پروژه، ظرفیت عبور ۱۲ هزار خودرو در ساعت (در هر جهت) را به شبکه معابر حومه اصفهان می‌افزاید و با جذب بخش قابل توجهی از ترافیک رینگ سوم، نقش مؤثری در سبک‌سازی ترافیک شرق اصفهان خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح می‌کند: با راه‌اندازی این هلال، سه ورودی اصلی شهر شامل بزرگراه شهید رئیسی (محور تشریفات)، جاده نائین (محور صنعت) و بزرگراه شهید دستجردی به یکدیگر متصل می‌شوند و دسترسی سریع به مراکز مهمی مانند فرودگاه، مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی، سالن اجلاس سران، دانشگاه آزاد اصفهان، شهر رؤیاها، میدان میوه و تره‌بار و باغ رضوان و کنار گذر شرقی به طرف تهران بهبود می‌یابد.

ساکت با بیان اینکه این پروژه دستاوردهای خدماتی و زیست‌محیطی متعددی به همراه دارد، تصریح می‌کند: بر مبنای برآوردهای انجام شده، بهره‌برداری از این محور موجب کاهش بیش از ۱۰ درصدی زمان تأخیر سفر در شبکه معابر شرق شهر، کاهش تولید روزانه ۲۷۰ تن گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش ۵.۵ درصدی آلودگی صوتی و هوای معابر شرقی خواهد شد.

وی اضافه می‌کند: از دیگر نتایج اجرای این پروژه، کاهش روزانه ۱۶ هزار لیتر مصرف سوخت در منطقه است که تقریباً معادل ظرفیت ۲۴۰ تانکر سوخت در سال خواهد بود. مجموع ارزش اقتصادی در بخش ترافیکی و زیست‌محیطی حاصل از بهره‌برداری این محور سالانه حدود ۳۷۰ میلیارد تومان فقط در بخش ترافیکی برآورد شده که معادل صرفه‌جویی روزانه بیش از یک میلیارد تومان برای شهروندان و مدیریت شهری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه می‌دهد: البته که با توجه به ارزش اثربخشی این طرح بزرگ به قیمت روز، با توجه به قیمت روز ارزش کاهش آلودگی هوا یا سوخت یا کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات و ارزش اقتصادی دسترسی به مجموعه‌های بزرگ اقتصادی این میزان اثر بخشی اقتصادی روز به روز بالاتر می‌رود و تا سالانه بیش از دو همت نیز ارزش گذاری می‌شود.

ساکت تاکید می‌کند: با توجه به قرار گرفتن شهرک صنعتی جی در این محدوده، هلال ترافیکی شرق نقش مؤثری در کنترل و جذب تردد خودروهای باری و کاهش عبور وسایل سنگین از معابر شهری دارد. این موضوع علاوه بر روان‌سازی ترافیک، ارتقای کیفیت زیست‌محیطی و افزایش ایمنی شهروندان در شرق اصفهان را به دنبال خواهد داشت.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

رینگ چهارم به الگوی توسعه پایدار شهری در اصفهان تبدیل می‌شود

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اعلام بهره‌برداری عملیاتی از رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۵ اصفهان اظهار می‌کند: اکنون این پروژه عظیم شهری نه‌تنها در دسترس شهروندان قرار گرفته و گره‌های ترافیکی گسترده را کاهش داده، بلکه آغازی بر توسعه پایدار و هدفمند در پهنه‌های پیرامونی منطقه است.

وی می‌افزاید: در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، حدود ۷ کیلومتر از مسیر رینگ چهارم اجرا شده که در آن، ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز با کاشت ۵۰۰۰ اصله درخت و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان ایجاد شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: یکی از دشوارترین و مهم‌ترین بخش‌های این مسیر، مربوط به آزادسازی املاک بوده است؛ ۳۲۵ ملک با کاربری‌های گوناگون (مسکونی، تجاری، انبار و کشاورزی) به مساحت ۳۱ هکتار آزادسازی شده‌اند و این فرایند، با مذاکرات پیچیده و مستمر، نهایتاً با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان انجام شد؛ رقمی که در صورت به‌روزرسانی، معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اقدامات مکمل در این طرح ادامه می‌دهد: به موازات بهره‌برداری از این ابرپروژه، ورودی محله‌های مجاور نظیر خاتون‌آباد، دهنو و دیگر گذرهای منتهی به کندروی رینگ نیز، یا به‌طور کامل احداث، یا با اصلاح هندسی و ساماندهی اساسی همراه شده‌اند تا دسترسی‌های محلی همپای زیرساخت‌های کلان، توسعه یابند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تأکید می‌کند: در کنار این اقدامات، عملیات احداث فضای سبز در حاشیه رینگ با بهره‌گیری از گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم محیط نیز اجرا شد؛ اقدامی که علاوه بر ایجاد حاشیه‌ای ایمن و چشم‌نواز، نقش مؤثری در توسعه سطحی پوشش گیاهی و افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۱۵ ایفا می‌کند.

نظری‌پور از احداث خط انتقال آب برای آبیاری اراضی کشاورزی حاشیه رینگ نیز به‌عنوان یکی از دستاوردهای راهبردی نام برد و می‌گوید: با اجرای این خط لوله آبرسان، از منابع آبی بهینه‌تر استفاده و امکان حفظ و رونق فعالیت‌های کشاورزی در اراضی مجاور فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: رینگ چهارم، تنها یک پروژه ترافیکی نیست؛ این مسیر، رگ حیاتی توسعه جنوب‌شرقی شهر است که با رویکردی چندبعدی و با مشارکت بدنه تخصصی شهرداری، زمینه‌ساز اتصال بهتر محلات، بهبود کیفیت زندگی ساکنان و ارتقا ارزش زیستی مناطق پیرامونی شده است.

نظری‌پور اظهار می‌کند: حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان، صرفاً یک پروژه عمرانی نیست، این مسیر حلقه‌ای از آینده‌نگری در کالبد شهر اصفهان است که نگاه جامع به توسعه پایدار، کاهش تنش‌های ترافیکی و افزایش تاب‌آوری شهری را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در امتداد نگاه نوین مدیریت شهری به زیرساخت‌های ارتباطی اجرا شده، ادامه می‌دهد: توسعه شبکه بزرگراهی اصفهان بدون رینگ چهارم کامل نبود و با بهره‌برداری از این محور کلیدی فرصت‌هایی نو برای سرمایه‌گذاری و توسعه مناطق پیرامونی و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان فراهم شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش شرقی کلان‌شهر اصفهان نیازمند تقویت شریان‌های حیاتی بود، می‌گوید: رینگ چهارم، ستون فقرات این تقویت است. منطقه ۱۵ به‌عنوان یکی از نقاط پیشران در اجرای این طرح، با تلاش بی‌وقفه برای آزادسازی و اقدامات تیم‌های اجرایی، عملیات ایمن‌سازی، نصب تجهیزات و آماده‌سازی مسیر را در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام رساند.

نظری‌پور اضافه می‌کند: ما این پروژه را نه به‌عنوان پایان یک مسیر، بلکه به‌عنوان نقطه آغاز نگاه نو به توسعه فضایی شهر می‌دانیم و معتقدیم رینگ چهارم فرصتی برای بازتعریف مفاهیم دسترسی، اتصال، و سکونت هوشمند در شرق اصفهان است.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

اتمام عملیات اجرایی رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۰ اصفهان با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه همکاران، پیمانکاران و همراهی مثال‌زدنی شهروندان، بخش مربوط به منطقه ۱۰ از پروژه رینگ چهارم کلان‌شهر اصفهان به طور کامل به پایان رسیده است.

وی ادامه می‌دهد: این پروژه که یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین طرح‌های ترافیکی و عمرانی اصفهان به شمار می‌رود، با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۰ اجرا شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به آزادسازی‌های گسترده انجام‌شده برای اجرای این پروژه تصریح می‌کند: در مسیر اجرای رینگ، بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین آزادسازی شد که طی فرایندی دقیق و کارشناسی، با رضایت و توافق حدود ۶۰ نفر از مالکان انجام پذیرفت؛ این سطح از همکاری و تعامل، گواه روشنی بر اعتماد شهروندان به مدیریت شهری و عزم مشترک برای توسعه شهر است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به نقش این پروژه در بهبود وضعیت ترافیکی شهر ادامه می‌دهد: رینگ چهارم نه تنها در روان‌سازی عبور و مرور، بلکه در کاهش بار ترافیکی مرکز شهر، اتصال بهتر مناطق غرب، جنوب و شمال اصفهان و توزیع مناسب حجم خودروها نقش کلیدی ایفا خواهد کرد؛ این مسیر جدید، اکنون آماده بهره‌برداری کامل است و از هم‌اکنون با توجه به بهره‌برداری غیررسمی، تأثیر مثبت آن بر شبکه حمل‌ونقل شهری نمایان شده است.

وی تصریح می‌کند: در کنار عملیات آزادسازی، اقدامات زیرساختی از جمله خاکبرداری، جدول‌گذاری، اجرای لایه‌های آسفالت و نصب تابلوهای ترافیکی به‌طور کامل انجام شده است که تمام مراحل اجرایی با نظارت دقیق فنی و رعایت استانداردهای مهندسی به سرانجام رسید.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان می‌گوید: از شهروندان، شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیریت کلان‌شهر، همچنین دستگاه‌های مرتبط که با همراهی، پشتیبانی و همکاری بی‌دریغ خود، امکان اتمام این پروژه مهم را فراهم کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم؛ بی‌شک اتمام رینگ چهارم گامی بزرگ در مسیر توسعه متوازن شهری و تحقق اهداف چشم‌انداز اصفهان ۱۴۱۰ خواهد بود.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

هزینه ۳۲۲ میلیارد تومانی منطقه ۴ اصفهان برای رینگ چهارم

حمید عصارزادگان، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به ابرپروژه رینگ چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان اظهار می‌کند: این رینگ با طول مسیر ۷۸ کیلومتر پروژه‌ای بی‌سابقه است که به جلوگیری از گسترش بی‌رویه ساخت‌وسازها در حریم شهر و ساماندهی محدوده شهری کمک می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: طول کل مسیر رینگ در محدوده منطقه ۴ حدود ۷ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در مسیر تعریض از پل شهید فخری‌زاده تا پل شهید سلیمانی قرار گرفته است؛ این مسیر به میزان ۱۰ متر به هر کدام از باندهای رفت و برگشت اضافه و تعریض شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: مبلغ جابه‌جایی تأسیسات در مسیر، تابلو و علائم و خط‌کشی ترافیکی مسیر و ساماندهی تأسیسات فضای سبز و درختان اطراف رینگ ۴۷ میلیارد تومان و مبلغ زیرسازی و اسفالت ۶ کیلومتر مسیر تعریض شده در هر دو طرف باند رفت و برگشت و روکش آسفالت کل مسیر رفت و برگشت در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان و در مجموع به مبلغ ۳۹۷ میلیارد است.

عصارزادگان می‌گوید: از این مبالغ ۳۲۲ میلیارد تومان توسط منطقه ۴ تأمین اعتبار و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یک کیلومتر از مسیر از ابتدای پل فخری‌زاده تا پل رودخانه نیز در حال اجرا است، ادامه می‌دهد: خرید پایه‌ها و فانوس‌های روشنایی مسیر رینگ نیز توسط منطقه خریداری شده است که با توافق سه‌جانبه باید توسط اداره راه نصب شود؛ البته مبلغ خرید سهم منطقه حدود ۵ میلیارد تومان است.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

پیشرفت ۸۵ درصدی آزادسازی کیلومتر ۶۹ تا ۷۱ مسیر رینگ چهارم

علی باقری، مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به پیشرفت قابل توجه اجرای حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در محدوده منطقه ۶ و بهره‌برداری سه کیلومتر از مسیر و اجرای ۲.۲ کیلومتر دیگر اظهار می‌کند: پروژه احداث رینگ چهارم ترافیکی یکی از پروژه‌های کلان شهری در اصفهان است که نقش مهمی در روان‌سازی عبور و مرور و تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۴ کیلومتر مسیر حلقه چهارم ترافیکی که در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده، سه کیلومتر در محدوده منطقه ۶ قرار دارد، ادامه می‌دهد: از این ۱۴ کیلومتر، پنج کیلومتر در منطقه ۱۵، شش کیلومتر در منطقه ۴ و سه کیلومتر در منطقه ۶ شهرداری اصفهان واقع شده است و این منطقه شهرداری از کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ رینگ را دربر می‌گیرد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: مسیری که در محدوده منطقه اجرا شده، شامل چهار باند رفت و چهار باند برگشت، با یک خط پارک یا به عبارتی پنج لاین در هر طرف است و عرض کلی مسیر در هر دو طرف، که عملیات اجرایی آن در منطقه به اتمام رسیده، ۶۸ متر است.

باقری می‌گوید: در تعریض ۱۳ متری در هر طرف، عرض هر مسیر رفت و برگشت به ۳۴ متر افزایش یافته و مجموع عرض دو طرف به ۶۸ متر رسیده است.

وی تصریح می‌کند: این مسیر شامل چهار لاین رفت، چهار لاین برگشت و یک لاین پارک خودرو در هر طرف است و در این بخش از مسیر عملیات آزادسازی نداشتیم و اجرای عملیات عمرانی شامل زیرسازی، آسفالت‌ریزی و روکش مسیر در دستور کار قرار گرفت که رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای این بخش هزینه شده است و این اقدام موجب تسهیل چشمگیر رفت‌وآمد و افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات در این قسمت از حلقه ترافیکی شده است. علاوه براین روزانه سهم بسیار زیادی از آلاینده‌ها ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی مربوط به تردد خودروها را کاهش داده و در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری نقش مهم و اساسی را دارد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان خاطرنشان می‌کند: از مجموع ۴۶ کیلومتر طول رینگ چهارم ترافیکی که در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، ۱۰.۵ کیلومتر آن، نزدیک به ۲۳ درصد در محدوده منطقه شش واقع شده است.

باقری می‌گوید: از این میزان، سه کیلومتر آماده بهره‌برداری بوده و ۲.۲ کیلومتر دیگر نیز هم‌اکنون در حال اجرای عملیات عمرانی است و حدود ۸۵ درصد از آن در حال حاضر آزادسازی شده است.

وی می‌افزاید: محدوده در حال اجرای عملیات عمرانی از کیلومتر ۶۹ تا ۷۱ رینگ چهارم را دربرمی‌گیرد و به پل رودخانه منتهی می‌شود و تعریض پل رودخانه که در مرز مناطق چهار و شش قرار دارد نیز در حال انجام است و برای آن اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که با پیشرفت بسیار مناسبی در حال اجراست.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش‌های دیگر مسیر عنوان می‌کند: حدفاصل کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ پیش‌تر تعریض شده و عملیات خیابان‌سازی آن نیز انجام شده است که با تکمیل بخش ۲.۲ کیلومتری در حال اجرا، عملاً در سال جاری نزدیک به شش کیلومتر از مجموع ۱۰.۵ کیلومتر رینگ چهارم در محدوده منطقه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

باقری می‌گوید: بخش باقی‌مانده از این مسیر در اراضی متعلق به راه‌آهن واقع شده و شهرداری منطقه در حال مذاکره با مسئولان و مدیران راه‌آهن برای انجام توافقات لازم به‌منظور آزادسازی و اجرای پروژه در آن محدوده است تا در نهایت کل مسیر ۱۰.۵ کیلومتری حلقه چهارم ترافیکی در منطقه شش تکمیل و به بهره‌برداری نهایی برسد.

۱۴ کیلومتر رینگ چهارم آینده ترافیک اصفهان را حلقه زد

به گزارش ایمنا، رینگ چهارم اصفهان تنها یک مسیر تردد نیست؛ این پروژه، بازتابی از آینده‌نگری، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تلاش برای ساخت شهری انسانی‌تر، سالم‌تر و روان‌تر است و اصفهان با این پروژه نه‌تنها از بن‌بست‌های ترافیکی رها می‌شود، بلکه یک گام بزرگ به سمت شهر پایدار و زندگی باکیفیت‌تر برای شهروندانش برمی‌دارد که مسیری برای فردایی بهتر در قلب نصف‌جهان است.

کد خبر 892326

  • کاشت مو
  • ارتودنسی ثابت