رگولاتوری حمل‌ونقل ‌هوشمند مطابق قانون در صلاحیت شهرداری نیست

رگولاتوری حمل‌ونقل ‌هوشمند مطابق قانون در صلاحیت شهرداری نیست

به گفته معاون وزیر ارتباطات، رگولاتوری حوزه پلتفرم‌های هوشمند حمل‌ونقل، مطابق قانون در صلاحیت شهرداری نیست و تنها مرجع قانونی برای صدور مجوز سکوهای هوشمند، وزارت ارتباطات است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اخیرا اظهار کرده بود در تاکسی‌های برخط که زیر نظر شهرداری و سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند، امنیت و شناسایی رانندگان برقرار است، اما سایر پلتفرم‌هایی که بدون مجوز قانونی فعالیت دارند، به نظر من غیرقانونی هستند، حتی اگر نام‌شان را نبرم.

در همین راستا احسان چیت ساز، معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات، در پست هایی در شبکه اجتماعی ایکس به اظهارات رئیس شورای شهر تهران واکنش نشان داده است.

وی در مجموعه پست هایی در این پلتفرم نوشت: رگولاتوری حوزه پلتفرم‌های هوشمند حمل‌ونقل، مطابق قانون، در صلاحیت شهرداری نیست. طبق بند ح ماده ۶۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت، تنها مرجع قانونی برای صدور مجوز سکوهای هوشمند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. سایر نهادها نمی‌توانند قانون را دور بزنند.

چیت ساز تصریح کرد: در بند «ح» ماده ۶۶ صراحتاً آمده: «مسئولیت صدور پروانه کلیه خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و سکوهای پیام‌رسان بر عهده وزارت ارتباطات است.» عبارت سکوهای هوشمند شامل پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی نیز می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: تجربه نشان داده است که انحصار چه در دست دولتی-عمومی، چه بخش خصوصی، همیشه به زیان مردم تمام می‌شود. ما مخالف هر گونه انحصار در حوزه پلتفرم‌ها هستیم. تنظیم‌گری باید شفاف، تخصصی و رقابت‌محور باشد؛ نه سلیقه‌ای!

وی تاکید کرد: شهرداری تهران حق دارد اپلیکیشن طراحی کند و خدمات ارائه دهد، اما حق ندارد نقش تنظیم‌گر بازی کند! ما از شفاف‌سازی، رقابت سالم و خدمات شهری هوشمند حمایت می‌کنیم. مردم شایسته خدماتی یکپارچه، امن و بدون تبعیض در سکوهای خدمات هوشمند هستند.

کد خبر 6552789

  • شرط سرمایه گذاری با اطمینان در اقتصاد دیجیتال

  • معاون وزیر ارتباطات به استرداد لایحه فضای مجازی واکنش نشان داد

  • مخالفت معاون وزیر ارتباطات با لایحه مقابله با اخبار جعلی

  • تلگرام خبرگزاری زیر خبر
  • تلویزیون آن
  • سقوط هواپیما در شرق الجزایر ۴ کشته بر جای گذاشت

  • قیمت دام زنده امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد بین ۱۵۰ تا ۲۹۰ هزار تومان است

  • توجیه دار ترین حفر چاه برای تامین آب شرب است

  • آتش سوزی گسترده جنگلی در جنوب فرانسه

  • پروازهای ایرفلوت روسیه به ایران از سر گرفته شد

  • راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه شتاب‌نگار نسل جدید در کهگیلویه و بویراحمد

  • ۴ کشته در سقوط هواپیمای پزشکی در آریزونای آمریکا

  • آمریکا در لبه پرتگاه رکود اقتصادی

  • شرحی بر گسست معنا در بافت تاریخی اصفهان؛ شهر هویت‌گریز شده است

  • ایران ضربات سهمگینی به اسرائیل وارد کرد؛ رسانه‌ها تبیین‌گر باشند

  • میوه بهشتی برای سلامت قلب و مغز

  • ماجرای ترور خانواده اسکندری در دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای منافقین

  • تخلیه کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در آتن

  • تلاش آلبانی برای اخلال در کشور در روزهای ابتدایی جنگ ناکام ماند

  • جزئیات پرونده مفقودی الهه حسین‌نژاد و صدور حکم اعدام برای قاتل

  • ترامپ: نمی‌توانم چیزی درباره اشغال غزه بگویم

  • دستمزد مجری اختتامیه فجر بیش از چهره ماندگار؛ قدر موسیقی مشخص شد!

  • پسر «نتانیاهو»: «زامیر» قصد کودتا دارد

  • جاسوس موساد اعدام شد

  • حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم اسرائیل؛ کدام نسل‌کشی؟!

  • روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۴

    روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۴

  • روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴

    روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴